Openbaring van Johannes

8 Aug

Onder de titel: De Weg Terug, heb ik een studie verricht naar het Bijbelboek Openbaring van Johannes aan de hand van de Griekse Grondtekst en de fragmenten zoals deze in hun oorspronkelijke vorm zijn.

Ik heb mijn studie ingedeeld in twee delen:

  1. een verslag van mijn bevindingen;
  2. de werkelijke studie onder de titel De Weg Terug.

De Inleiding en het verslag zijn inmiddels gepubliceerd op onze website. De studie is weliswaar voltooid, maar moet nog worden gepubliceerd. Daarom is de Toelichting nog in de maak. Ik moet nog veel typewerk verrichten voordat de hele pagina Toelichting is voltooid. Daarom zal ik deze pagina in vier gedeelten publiceren op onze website:

  1. de feitelijke studie;
  2. de volledige tekst van de vertaalde Gnostische Griekse Grondtekst;
  3. toelichtingen van wat er al is gebeurd en wat er nog staat te gebeuren;
  4. eventuele nadere betekenisverklaringen.

Leest u daarom als deze Preek van de Week de Inleiding en het Verslag van mijn studie, alsmede het gedeelte van het Esseense Boek van Mozes en de fragmenten van de Openbaring aan Joannes de Doper die al openbaar zijn gemaakt.

Ik wens u veel leesplezier toe, en vragen staat vrij!

Vriendelijke groeten van Krishnananda, uw dienaar

Wilt u reageren? Schrijf dan alstublieft een reactie:

